Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 dagen zonder Like-knop

leave a comment »

99 z.f. Een nieuw tijdperk, een experiment. Facebook is zo doorgedrongen tot ons dagelijks leven en onze dagelijkse omgangsvormen en contacten, dat ik me afvraag wat me overkomt als ik een tijdje zonder doe. Het experiment zit er op… ik mag weer!

En zo gezegd zo gedaan. Ik ben weer terug.  Ik merkte echter al snel dat ik toch even moest wennen en bekeek alles aandachtig. Dit gaf me tijd om na te denken en niet direct te reageren. Hier vloeide automatisch uit voort dat ik bewust niet op de ‘Like’ knop klikte als ik iets grappigs las, maar hier middels een (korte) zin op reageerde. Toen ik dit tijdens de evaluatie van het experiment 99 dagen zonder Facebook met heer Ronald Klootwijk in Stalles besprak ontstond eigenlijk naadloos het idee om een nieuwe experiment te starten: 99 dagen zonder Like button.

Ik voel me goed en daag me zelf daarom uit om de komende 99 dagen niet (gemakzuchtig? – wie het weet mag het zeggen en gemak dient de mens, dus wie ben ik om dat te veroordelen?) op de Like button te klikken als ik iets lees wat ik leuk vind, maar dit dan in woorden (anders dan ‘Like’) duidelijk te maken aan de afzender van het grappige tekstje, fotootje of videootje. Ik houd mij van harte aanbevolen dat jullie mij hierin steunen en mij erop aanspreken, mocht ik toch op die knop drukken. Heus. Ik wil het niet tot en met 8 april. Bij voorbaat dank.

 

Written by thehotstepper

januari 4, 2012 bij 8:19 pm

Geef een reactie

