Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

De omgeving van de mens

with one comment

Ik begin iets te krijgen met tegeltjeswijsheden. Prachtig vind ik ze. Van die korte zinnen. Niet meer dan een paar woorden. Misschien komt het omdat ik zelf soms zo breedsprakig kan zijn. Dat verwijt is me meer dan eens gemaakt, dus dan zal er wel een kern van waarheid inzitten. Net als in tegeltjeswijsheden. De kracht zit hem in de eenvoud. Je leest het, en je weet dat het klopt. Niets meer aan doen. Goed zo.

Van de week reed ik door Rotterdam en toen zag ik er weer één. Het stond niet op een tegeltje, maar op een gebouw en ik dacht meteen: Wow, dat is me er weer één. Dit had niet misstaan in delfsblauw. De tekst is van Jules Deelder, nachtburgemeester van Rotterdam. In januari wordt een nieuwe stadsdichter benoemd. Zou ie in de race zijn?

Written by thehotstepper

december 28, 2011 bij 6:30 pm

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Eerder gaf ik al aan dat ik warm begin te lopen van tegelwijsheden. De bedoeling is om dit jaar een mooie serie te maken. Alle tegelwijsheden zijn terug te vinden in de categorie tegeltje. […]


Geef een reactie

