Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

RE: Tarieven RET niet helder

leave a comment »

Twee weken geleden schreef ik een brief aan de RET om dat ik een vraag had over hun tarieven. Vandaag ontving ik antwoord.

Geachte heer/mevrouw Stepper,

Hierbij reageren wij op uw vraag over een verschil in tarief tuusen een heen en terugreis.

De tarieven worden door de overheid vastgesteld en staan op onze website. Op dit moment is het instaptarief € 0,79 en de kilometer prijs € 0,12. Het verschil van 7 euro cent in de heen en terug reis kan zitten in een verschil in route die gereden wordt. Als de route richting Centraal Station 500 meter meer is dan de terugroute zal dit te zien zijn in de prijs die een klant betaald. Het verschil zou dan 6 euro cent zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nog andere vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met het RET Klant Contact Center. Bezoek onze website www.ret.nl .

Met vriendelijke groet,

RET Klant Contact Center

Als ik het goed lees heeft RET gekozen voor antwoord 1: Naar de stad zijn meer binnen- dan buitenbochten. Ik ben benieuwd wat er volgend jaar gebeurt als er nog meer in de lijnen wordt gesneden. Stel dat ze de bus van Zuid en die van Noordereiland samenvoegen, dan ga ik dus voor het rondje Noordereiland (toch gauw twee kilometer) extra betalen, terwijl de totale reistijd langer duurt. Ik kijk er nu al naar uit, loop er al warm van!

Written by thehotstepper

december 23, 2011 bij 9:41 am

Geef een reactie

