Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 z.f. – dag 82

leave a comment »

99 z.f. Een nieuw tijdperk, een experiment. Facebook is zo doorgedrongen tot ons dagelijks leven en onze dagelijkse omgangsvormen en contacten, dat ik me afvraag wat me overkomt als ik een tijdje zonder doe. Nog 18 dagen.

Minder dan drie weken!! AAAAAAAAAHHHHH! Ik ga het gewoon halen! Maar dat ik nog amper tweeëneenhalve week van de meet af ben, dat had ik me niet gerealiseerd. Bedankt heer Heino!! (en excuus dat ik de verleiding om de op de link te klikken weet te weerstaan. Soon, my friend, soon..!) In ieder geval bedankt voor je post op mijn wall en dit signaal. Het doet me weer een beetje terugverlangen naar Facebook.

Via GMail ontvang ik zo nu en dan updates van Facebook. De laatste tijd zijn die erg schaars geworden. In het begin had ik nog het idee dat ik elke week een mail van FB ontving om me eraan te herinneren dat mensen me misten, dat ik vooral weer moest inloggen etc etc. Het herinnerde me er ook aan dat ik via deze blog moest laten weten hoe het met me gaat. Kennelijk doet FB als je even niet meer meedoet nog haar best je weer bij de kudde te krijgen, maar na een aantal weken ben je echter afgeschreven,  een hopeloos geval. Ik moest dan ook bijna een traantje wegpinken dat ik ogenschijnlijk  ineens weer in beeld ben. En dat allemaal door een rechtstreeks bericht aan mij van Chriss Heino die er in zijn enthousiasme weliswaar een dagje naast zit, maar mij graag over 17 dagen (sorry, Chriss, het is nog 18 dagen als je vandaag meetelt) weer terug ziet.

Het aftellen is begonnen. Het is waar. Over minder dan drie weken zitten we in 2012. Over 10 dagen is het Kerst. De discussies over lijstjes met favorieten van het afgelopen jaar, films, cd’s, concerten, zal ik op FB moeten missen. Nog 18 dagen en ik mag weer meedoen… Misschien kan iedereen een top 10 van Facebook trends die ik heb gemist op mijn wall zetten? Niet dat ik geen inhaalwerk te doen heb, zodra ik de site weer bezoek, maar zo kunnen jullie het voor mij stroomlijnen en misschien veraangenamen. Ik ben tenslotte toch wel afgekickt, geloof ik.

Ik kreeg wel eens het verwijt dat ik via mijn blog toch nog op FB aanwezig was. Gelukkig waren anderen hier positief over en hadden begrip voor het feit dat dit een technische, dus geen persoonlijke link was. Hoe je het ook wendt of keert, onder de streep ben ik tot nu toe nul keer op Facebook ingelogd. Ik heb dus echt wel wat gemist… Mochten jullie, die ongetwijfeld met jaarlijstjes en -overzichten bezig zijn dus de behoefte voelen aan een samenvatting Facebook Q4, dan houd ik mij van harte aanbevolen!

Written by thehotstepper

december 14, 2011 bij 10:44 pm

Geef een reactie

