Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Ik zie je zitten

leave a comment »

Gisteren zat ik in jazzcafé de Muze in Antwerpen en probeerde aan iemand uit te leggen wie Nico Dijkshoorn is. Ik zei: ‘Je weet wel, die grijze dichter met die zwarte bril die kind aan huis is bij De Wereld Draait Door.’ Als antwoord kreeg ik een opgetrokken wenkbrauw, een vragende blik. Ter plekke bedacht ik een Dijkshoorn-achtig gedicht, wat ik op Dijkshoorn-achtige wijze voordroeg. Het mocht niet baten, maar het gedicht wil ik hier wel delen.

Neem Nico Dijkshoorn in gedachten. Zijn gezicht, zijn gebaren, zijn stem en intonatie… Veel plezier met lezen en laat me weten wat je ervan vindt. Is dit Dijkshoorn of niet?

 

Ik zie je zitten

Daar aan je tafeltje

Zie ik je zitten

 

Jij zit daar

Aan je tafeltje

En ik zie je zitten

 

Maar dat niet alleen

Nee, ik zie HET zitten

 

Zoals jij daar zit

Aan je tafeltje

Zie ik het zitten

Om jou, die ik daar zie zitten

Iets te drinken aan te bieden

 

Gewoon, omdat ik je zie zitten

Niet alleen DAAR

Aan dat tafeltje

Maar omdat ik JOU

Die weliswaar daar

Aan die tafel zit

Zie zitten

Wil ik je iets te drinken aanbieden

 

Zou je dat zien zitten?

Written by thehotstepper

december 13, 2011 bij 8:34 pm

Geef een reactie

