Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

2 Cent

leave a comment »

Ik kan enorm warmlopen van concerten. Heerlijk om erachter te komen dat één van de artiesten waar je op dit moment graag naar luistert in een zaaltje in de buurt speelt. Zo ook Sallie Ford & The Sound Outside aanstaande zondag in Rotown.  Toch maar even een kaartje scoren. Dus ik naar  de site van eerder genoemde poppodium en op ‘bestel’ geklikt, aantal ingevoerd en ‘volgende stap’ geklikt.

Je komt dan vanzelf op de site van Paylogic. Tot zover niets aan de hand, maar ik kan u verklappen dat er een addertje onder het gras zit. Niets ernstigs, maar toch, wel onverklaarbaar en daar hou ik niet van. Zowel de site van Rotown als Paylogic is transparant. Een kaartje kost €  8,-. Wil je dit zelf uitprinten en daarom ontvangen als E-ticket, dan kost dat € 1,25. Uiteraard wil ik dat graag, want zeg eerlijk, wie wil er voor dat geld niet zelf zijn eigen kaartje printen

Betalen gaat elektronisch, via bank of creditcardmaatschappij. Ik kies voor VISA, want daar zijn de kosten voor deze transactie slechts € 0,42. Telt u mee? Hoeft niet hoor, want het totaalbedrag is dan € 9,67 en dit wordt op de site ook keurig vermeld onder de streep.

Vrolijk klik ik door naar het volgende scherm, waar ik mijn gegevens in mag vullen en dan wordt  uiteindelijk de betaling in orde gemaakt. Er wordt mij € 9,69 gefactureerd. Mooi denk ik, E-ticket printen en klaar! Maar wacht even? Waar komt die twee cent nu vandaan? De sites van Rotown en Paylogic waren transparant wat betreft de kosten, dus daar kan het niet aan liggen…

Op de achterkant van mijn creditcard staat het telefoonnummer van de Servicedesk van VISA. ‘Goedenavond, met Theo, ik heb een vraagje…’ Afijn ik dat hele verhaal uitgelegd, maar bij VISA zit het probleem niet: ‘VISA neemt de transacties aan zoals ze worden aangeboden. In dit geval door Paylogic. U zult dit bij hen moeten navragen, meneer, het spijt mij.’ Ik bedank de vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn voor haar antwoord en ga op zoek naar het nummer van Paylogic. Uiteraard laat ik mij niet ontmoedigen door het 0900-nummer en al gauw heb ik een jongeman aan de lijn.

Hij kijkt aan de hand van mijn ordernummer de transactie na en geheel tegen mijn verwachting in krijg ik volledig gelijk. Hier is iets vreemds aan de hand! Ik word niet eens doorverwezen naar Rotown. De Paylogic medewerker gaat het voor mij uitzoeken en ik word hierover in de loop van de week geïnformeerd. Ik ben zo benieuwd. Ik loop er warm van. Inmiddels heb ik het voor meerdere concerten geprobeerd om uit te sluiten dat het niet aan Sallie Ford ligt. De uitkomst is totaal onvoorspelbaar! Het ligt in ieder geval niet aan Sallie, gelukkig maar.

Written by thehotstepper

november 28, 2011 bij 7:37 pm

Geef een reactie

