Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Cookies, caches, kippen en eieren

leave a comment »

Dat je een oude pc hebt, een rtamelkast, die om de haverkl;ap vasstloopt en regelmatig niet doet wat je wilt, bijvoorbeeld reageren op de tekst die je typt en dieniet reageert op mouse clicks, waardoor je pas veel later dan je zou willen de gewenste repsonse krijgt (of niet) en je je typefouten in ieder geval pas kan corrigeren als je ze allang hebt gemaakt, is je eigen schuld. (de typefouten hierboven zijn het resultaat van een tijdje ongewild blind typen, ik laat ze illustratief ongecorrigeerd staan)

Heel anders is het als je internetverbinding niet stabiel is. Dat is een dienst die je afneemt voor, laten we zeggen, 30 à 50 € in de maand. Daarvan mag je toch verwachten dat het gewoon werkt? Ik vind dat je in dat geval wel mag klagen en dat ga ik dan bij dezen dus ook doen. Het doet het wel of niet, met nadruk op de ‘of’. Er is in dit geval geen middenweg. Maar hoe heet het dan als  het wel en/of niet werkt? Er is geen peil op te trekken! En dat terwijl gewoon vrolijk alle lampjes op mijn router branden alsof er niets aan de hand is.

Het ergste is nog wel dat ik vast zit tussen een steen en een harde plek, om er maar eens een vertaling van een Engels gezegde bij te halen. Doet mijn internet het nu wel of niet? Als ik een link in Mijn Favorieten aanklik, krijg ik wel of geen verbinding. En als ik al verbinding krijg, dan weet ik niet of het een cookie is wat al in mijn cache zat. (Kan een cookie eigenlijk in je cache zitten? Ik realiseer me dat ik een klok hoor luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Dit zijn termen die ik wel eens heb gehoord…)

Ondertussen ben ik kennelijk op het punt gekomen dat ik vergelijkingen en gezegdes ga gebruiken om te voorkomen dat ik begin te schelden en te vloeken. Vooruit, eentje nog dan. Iets met een kip en een ei, want ik kan potverdrie nog niet eens de webpagina van mijn provider bezoeken om uit te vinden of er een storing is in mijn wijk. Misschien kan ik ze bellen? Ik heb het nummer niet, maar dat staat vast op hun site…

Written by thehotstepper

november 25, 2011 bij 10:50 pm

Geplaatst in concert

Tagged with , , , , ,

Geef een reactie

