Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rust zacht, mooie rooie

with 4 comments

Ouwe gek, mooie rooie. Het zijn niet zomaar woorden die ik naar je riep. Het gaf aan hoe ik je zag en in de toon kon je horen dat ik van je hield. Ik troost me met de gedachte dat vallende blaadjes je te veel geworden zijn. Jij dwarrel, wat kon je opgewonden worden van die kronkelende bonte blarenpracht.

Vanochtend liet ik je op het dakterras, nadat we samen waren opgestaan. Je had me vast al horen woelen en draaien in mijn bed en toen ik de  slaapkamerdeur open deed, zat je me al op te wachten. We rekten ons allebei uit. Ik in één keer met een diepe zucht. Jij, weloverwogen, poot voor poot en toen je rug tot je staart ervan trilde. Luid knorrend liep je me voor de voeten terwijl ik koffie zette.

Met een zacht geluidje lokte je me naar de zoldertrap. Ik gaf je een aai over je bol, de laatste keer, maar dat wist ik toen nog niet. Heb je lekker buiten gespeeld? Om half één stuurde een buurvrouw een mailtje naar alle bewoners van ons blok. Je was al bijna drie uur buiten. Ik las ‘Het is een grote rode kat met veel wit’, en wist genoeg.

Maar ik wilde het niet geloven en ging naar boven. Ik riep en ik floot. En maakte die gekke geluidjes, die alleen jij begreep. Maar hoe ik ook riep, met een gekke dikke stem inmiddels, je antwoordde niet. Nog drie keer ben ik teruggelopen en keek naar je uit.

Waren het de blaadjes? Ik troost me met die gedachte. Dat je laatste momenten gelukkig waren en zorgeloos. Rust zacht, kleintje, ouwe gek, mooie rooie.

Jelle

12 mei 1998 – 6 november 2011

Written by thehotstepper

november 6, 2011 bij 5:02 pm

Geplaatst in Uncategorized

Tagged with , ,

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Donders je weet me wel te raken!

    Marco

    november 7, 2011 at 7:45 am

  2. Ow dat is triest om je maatje te verliezen. De liefde van en voor een kat is zo intens. Veel sterkte ..

    Natasha

    november 17, 2011 at 10:47 am

  3. […] https://dewarmloper.wordpress.com/2011/11/06/rust-zacht-mooie-rooie/ Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post te waarderen. […]


Geef een reactie

