Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 z.f.- dag 4

leave a comment »

99 z.f. Een nieuw tijdperk, een experiment. Facebook is zo doorgedrongen tot ons dagelijks leven en onze dagelijkse omgangsvormen en contacten, dat ik me afvraag wat me overkomt als ik een tijdje zonder doe. Nog 96 dagen.

Ik zal nog eens een vraag stellen… Het ging best goed,  en ik werd vandaag ook nog gebeld door iemand vanwege Facebook. Dus ik logde niet in, tot net voor het slapen gaan. Toch even kijken of er nog wat gebeurt op het wereld wijde web. Het resultaat zie je hieronder.

Uiteraard logde ik niet in op Facebook, maar wat schetst mijn verbazing op Gmail… Ik vraag gisteren  wat ik  mis, nu ik geen Facebook heb, en in plaats van antwoorden, ontvang ik suggestieve mails dat ik moet inloggen op FB! Nee, nou wordt ie mooi! Ik mag er naar raden? En bedankt! Spannen jullie samen met Mark Zuckerberg en consorten? Ik krijg echt zin om te hash taggen en te apenstaarten, #facebookers @Niek Hulleman, @Lucas Eikemans, @Lutek Dabrowski, e.a. Wat heb ik nu hieraan? Ik mag van mezelf toch 99 dagen niet op Facebook? Nog 96 dagen te gaan vandaag.

En wie stuurt mij nou weer een friend request? Welkom!? Vriend. Ik ben benieuwd wie je bent. Happy New Year,  1 januari 2012 ben je de eerste!

Net nu ik dacht dat het ergste wat mij kon overkomen was dat Spotify en Facebook zijn gaan samenwerken. Straks zitten al mijn vrienden in een cloud, dacht ik. En ik niet…

Echt waar, ik had me voorgenomen om vandaag eens niet te bloggen. Ik dacht een dag zonder blog, dat kan best. Maar dit kan ik toch niet over mijn kant laten gaan? Wat is hiervan de bedoeling? Willen jullie mij duidelijk maken dat FB zonder mij ook doorgaat? Ik geloof je direct. Maar op mijn muur? Mijn wall? Kunnen jullie proberen dat niet te doen? Dan maken we deze uitdaging unilateraal. Ik laat FB met rust, maar jullie laten mij met rust. OP FACEBOOK. Begrijp me niet verkeerd. Ik ga ervan uit dat we elkaar daarbuiten wel spreken, zien, voelen, knuffelen en kroelen. Dat willen jullie toch ook? Zullen we dat dan afspreken? (ik log morgen vol verwachting in op Gmail en verwacht dan…  niets. Deal?)

Written by thehotstepper

september 27, 2011 bij 9:47 pm

Geef een reactie

