Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Archive for september 26th, 2011

99 z.f.- dag 3

leave a comment »

99 z.f. Een nieuw tijdperk, een experiment. Facebook is zo doorgedrongen tot ons dagelijks leven en onze dagelijkse omgangsvormen en contacten, dat ik me afvraag wat me overkomt als ik een tijdje zonder doe. Nog 97 dagen.

Vandaag mijn derde dag zonder Facebook. Wat had ik gepost als ik mezelf de beperking van 99 dagen zonder Facebook niet had opgelegd? Ik las een leuk artikel in De Pers over zoekmachine Google. Daar had ik zeker iets over op mijn wall gezet. Het artikel heet Waarom zit er gekleurde hagelslag op mijn hamster? Door op een link te klikken die onder aan het artikel staat zou deze vraag wel eens de standaardvraag kunnen worden zodra iemand ‘waarom’ intypt. (Google vult dit zelf aan) Ik stel voor dat we allemaal even klikken…

Wat ik zeker ook zou hebben gepost is een ander artikel uit De Pers. Dit is echt nieuws om warm van te lopen. Roodgloeiend, wit-heet. (van verontwaardiging)

“De Britse koningin Elizabeth ontvangt van de EU jaarlijks 224.000 Pond subsidie voor haar boerderij in Windsor.” (dat is ruim een kwart miljoen euro per jaar!) Is er iemand van de pot gepleurd? Of zijn wij met z’n allen van de pot gepleurd dat we dit laten gebeuren?

Tot zover waar ik dan op mijn wall had willen zetten. Maar wat loop ik nu eigenlijk mis? Ik ontving vandaag een mailtje van Mike Dekker, waarin hij mij attent maakte op mooie nieuwe cd’s. Kreeg ik dat normaal via Facebook? Ik weet het niet eens zeker… Ik zal het hem vrijdag eens vragen, als ik hem tegen kom bij de Memphis Maniacs in Bibelot.

Potverdrie, doe ik weer bloggen wat ik normaal zou posten. Net nu ik mij ging afvragen wat ik allemaal mis. Conclusie: het is lastig brainstormen over wat je mist. Voor je het weet zit je weer op te sommen wat je wel weet. Iemand suggesties? Help, wat mis ik!?

Written by thehotstepper

september 26, 2011 at 9:23 pm

99 z.f.- dag 2

leave a comment »

99 z.f. Een nieuw tijdperk, een experiment. Facebook is zo doorgedrongen tot ons dagelijks leven en onze dagelijkse omgangsvormen en contacten, dat ik me afvraag wat me overkomt als ik een tijdje zonder doe. Nog 98 dagen.

07.00 Gewoontegetrouw checkte ik vanmorgen mijn mail. Ik zie dat twee volgers op Twitter mijn actie 99 dagen zonder Facebook hebben ge-retweet. (is dat al een goed Nederlands woord?) Fijn, bedankt! Laten we er een landelijke actie van maken. 😉

Vandaag fijn een dagje naar Antwerpen. Na jarenlang geen bereik in het buitenland op de door mijn werkgever beschikbaar gestelde gsm, blijk ik ontvangst te hebben in België..

11.28 (sms) ‘Like je blog. Liefs uit NYC.’

Ook zonder Facebook en Like-knop word ik ge-liked! In die zin mis ik Facebook nog niet.

Goed nieuws: mijn actie is nu ook in New York doorgedrongen. Wat nou landelijke actie, ik zeg: Let’s take this global!

Waarom deed de trein er vanaf Hofplein zo’n vijf minuten over om binnen te komen op Rotterdam Centraal? En belangrijker, waarom is men de trap van de loopbrug naar het busstation vergeten?

Raar hoor, status meldingen die je normaal op je wall van Facebook had kunnen plaatsen achteraf in een blog vermelden. Zouden mensen het nu nog interessant vinden om te lezen? Of is het überhaupt niet interessant om te lezen? In dat geval, waarom besteedde ik dan zo veel tijd aan Facebook en waarom reageren mensen op Facebook dan toch vaak op dit soort kreten? Ben benieuwd of ik nu ook reacties krijg… (antwoorden op deze vragen mag ook)

Written by thehotstepper

september 26, 2011 at 11:28 am