Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 dagen zonder Facebook

leave a comment »

De afgelopen dagen hebben zoveel mensen zich aan Facebook geërgerd. Weer een up date waar niemand op zat te wachten. Ik begrijp het wel. Ik had het zelf ook. Vandaag bedacht ik mij, terwijl ik in de zon fietste, dat het misschien wel even lekker zou zijn zonder Facebook. Ik bedoel, wat overkomt me als ik niet via FB contact kan houden? De meeste mensen op FB hebben mijn telefoonnummer en kunnen me bellen of sms-en. En zij die dat niet hebben, en toch met me willen praten, die kennen vast wel iemand die mijn nummer heeft. Bij dezen heeft iedereen daarom toestemming mijn nummer te delen, als iemand daar met een goede reden om vraagt. E-mail adres, idem dito. Contact opnemen met deze blog kan desnoods ook. Eigenlijk heb ik helemaal geen Facebook nodig!

Even later gaat mijn telefoon. Een goede vriend vraagt of ik zin heb om wat te drinken op een terrasje. Ik glimlach. Het lijkt nu al te werken! Ik begin steeds meer warm te lopen voor mijn experiment. Je bent warmloper of je bent het niet… Ik heb het nog even laten rijpen, maar om met Loesje te spreken: Een goed idee klopt voordat het in je hoofd opkomt. Dit is gewoon een goed idee. Ik doe het.

Met vandaag meegerekend kan ik de rest van het jaar van Facebook wegblijven, en dan zit ik precies op 99 dagen. Reken maar na! ’s Kijken of er afkickverschijnselen zijn… ‘ns Zien of ik over drie maanden nog vrienden over heb… Misschien heft Facebook mijn account wel op vanwege een te lange periode van inactiviteit? Wetenswaardigheden zal ik via dit blog melden. We houden dus contact, want wat ik hier post, gaat automatisch als link naar Facebook.

Written by thehotstepper

september 24, 2011 bij 2:23 pm

Geef een reactie

