Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Westerpop 2011

leave a comment »

Weken, zo niet maanden liep ik warm van Westerpop. Om eerlijk te zijn liep ik er al warm voor toen ik de foto’s van vorige jaar aan het uitzoeken was. Jaar in jaar uit weet de organisatie een goede line up voor elkaar te boksen. Groot was dan ook de teleurstelling dat het regende. Nu zul je denken: Ach, kom op, watje, wat is er mis met een beetje regen? Je bent toch niet van suiker? Nee, dat is waar, en zo dachten gelukkig meer mensen, maar dit festival verdient beter. Het is op geen enkel moment van de dag echt druk geweest.

Na de zoveelste regenbui, scheed mijn camera ermee uit. Nou, toen had ik het gehad hoor. Heel langzaam bekroop mij een gevoel van neerslachtigheid. Ik keek om de paar minuten op mijn GSM om te zien hoe laat het was en overwoog om naar huis te gaan. Bij de uitgang kwam ik gelukkig een bekende tegen. Na een praatje voelde ik me beter, maar wilde mijn camera toch thuis brengen. Een nieuwe batterij had niet het effect waar ik op hoopte. De display bleef op zwart en de lens bleef naar buiten wijzen als een beschuldigende vinger, een boos oog, dat mij verwijtend aankeek, omdat ik haar had bloot gesteld aan te veel vochtigheid.

Toen ik op het perron stond begon het op te klaren. De zon verwarmde mij terwijl ik genoot van de klanken van Johnny Gallagher & The Boxtie band. De eerste trein liet ik lopen en toen de tweede mogelijkheid zich aandiende om terug naar Rotterdam te gaan, keerde ik haar de rug toe en liep terug naar het festival terrein. Foto’s heb ik er niet van, maar ik niet minder genoten. Met name The Boxer Rebellion, waar ik eigenlijk voor kwam,  zette een strakke show neer. Ook Tim Knol was op dreef en op het podium van Stage Europe Network werd ik aangenaam verrast door Roufaida en Pluck, een singer/songwriter duo uit Nederland.

De foto’s hieronder zijn chronologisch genomen tot mijn camera er mee op hield. Overigens werd ik vanmorgen blij verrast, want toen ik op het aan/uit-knopje drukte, bleek mijn G11 weer tot leven te zijn gekomen. Ik ben daarom extra blij dat ik gisteren gebleven ben en loop nu alweer warm voor de volgende editie van Westerpop.

Het Poolse jazz kwartet C4030 opende voor een handje vol festivalgangers het podium van Stage Europe Network.

Deze jonge bezoeker is goed voorbereid

Vervolgens waren de winnaars van de Peter Tetteroo Bokaal 2010, Kings Crossing aan de beurt om het hoofdpodium te openen

Het is dan even droog, maar de uitgelopen mascara van deze bezoekster spreekt boekdelen

De tweede band op het SEN podium is de psychedelische rockband Zenith uit Letland

Er is dan al wat meer publiek

De eigenzinnige presentator kondigt in vol ornaat en met onvervalst Haags accent de volgende band aan: JAH6

Hoewel het publiek vrij tam is, vieren de mannen van JAH6 hun eigen feestje op de klanken van Bob Marley en de teksten van André Hazes

Even later is het tijd voor wat ruiger werk met de Haagse punkrockband Fexet

Alles werd uit de kast gehaald om te overtuigen en dat lukte; wat mij betreft de grote verrassing!

Go Back To The Zoo deed haar werk als publiekstrekker

Het vooral jonge publiek ging uit haar dak

Zonnebrillen waren niet nodig, maar Ray Ban was erbij

Het festival trok echte ROCKers

Laatste foto, voordat mijn camera in winterslaap ging: The Strange uit Frankrijk

Geef een reactie

