Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

ABC – Antwerpen, Bier, C no more!

leave a comment »

Met dank aan een goede vriendin loop ik warm voor een weekendje Antwerpen op 1 en 2 oktober aanstaande. Zij tipte mij dat er dan in de bierbrouwerij van De Koninck  aan de Mechelsesteenweg 18 een bierproeverij wordt georganiseerd door het Antwerps Bier College. Als één en één is twee, ik zeg ABC!

Het ABC ziet er uit als een toffe club die:

A – Antwerps van oorsprong is, maar niet direct mensen van andere komaf uitsluit.

B – Bier als uitgangspunt neemt om de wereld te verkennen, zonder dat het om Belgische bieren hoeft te gaan en zonder andere geneugten des levens uit te sluiten.

C – collectief als interesse bier heeft, maar geen elitaire, academische zuipclub is.

Het motto van de club is Wij drinken niet, wij degusteren. Ik kan mij daar prima in vinden! Evenals in de inkom (gratis) en de prijs van een glas bier, €1,-  En wat te denken van de brouwerijen die alvast hebben toegezegd, zoals Inter-Pol (gek op hun muziek) en Dochter van de Korenaar? Daar wil ik wel kennis mee maken.

Meer weten? Check de site: www.antwerpsbiercollege.be Loop je net als ik warm voor een weekendje Antwerpen? Laat het mij weten, misschien kunnen we plannen maken!

Written by thehotstepper

augustus 23, 2011 bij 7:07 pm

Geef een reactie

