Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Lakarusch

leave a comment »

Rotterdam – Op de hoek van de Nieuwe Binnenweg en de Sint Mariastraat zit islamitische slagerij Lakarusch. Mooie naam, zal je misschien denken voordat je er voorbij wandelt, of voordat je een kilootje gehakt bestelt. Zo niet mijn vriendin V, die wel benieuwd was naar de betekenis en hard in de lach schoot toen ze hoorde dat de naam niet meer is dan een afkorting, turbotaal: Lam-Kalf-Rund-Schaap.

Ik vind het een mooi verhaaltje. De schoonheid schuilt hem in de eenvoud en omdat ik er altijd om moet glimlachen als ik er langs rijd met mijn fiets of auto, wil ik het hier graag delen. Ik hoop dat jij, lezer, er de volgende keer dat je in de buurt bent ook om zult glimlachen.

Written by thehotstepper

augustus 5, 2011 bij 5:01 pm

Geplaatst in Anekdote

Tagged with , , ,

Geef een reactie

