Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Bockbierblues

with one comment

Kijk, wie wat bewaard, die heeft wat. Zo gaat dat nu eenmaal. Toevallig heb ik van afgelopen najaar een paar flesjes bockbier van Hertog Jan bewaard. Dat dat bewaren niet al te bewust is blijven hangen, maakte de vreugde des te groter, toen ik ze zojuist in het halfduister onder mijn trap ontdekte.

Op het etiket aan de achterzijde van het flesje staat te lezen Ten minste houdbaar tot einde MEI11. Haha, het zal wat! Kwaliteit gaat langer mee en wordt alleen maar beter op de duur. Als het er buiten niet zo herfstachtig uitzag, zou ik er niet eens over piekeren er nu al één open te trekken. Maar  zachtjes tikt de regen tegen het raam en ik kan de verleiding niet weerstaan.

Terwijl ik oude overleden soul knakkers laat herleven op mijn mp3 speler (met dank aan Amy, die gisteren overleed aan een OD)  geniet ik dus,  terwijl ik dit zit te schrijven, van de geur en smaak van de herfst. Zwaar, zoet en  een beetje bitter.  Proost Otis, Solomon, Sam en al die anderen, die naarmate de jaren verstrijken alleen maar fijner lijken te  klinken en mij blijvend laten warmlopen voor hun mooie muziek, die nooit over de houdbaarheidsdatum heen zal gaan.

Written by thehotstepper

juli 24, 2011 bij 4:08 pm

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Het bier heeft dan lekker kunnen rijpen en is nog smaakvoller. Zelf heb ik nog slechts één flesje Hertog Jan Bock van vorig jaar over, dus het zou mij goed uitkomen als ik het vanavond van de tap kan […]


Geef een reactie

