Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

ms Rijndam

leave a comment »

Omdat ik vlak bij de rivier woon, hoor ik nog wel ’s een scheepshoorn toeteren. Mocht ik die dag nog naar de stad willen, dan fiets of wandel ik meestal over de Erasmusbrug om te kijken welk cruise schip nu weer is komen binnenvaren. Vanaf de Erasmusbrug heb je goed zicht op de Wilhelminapier, waar de schepen van de Holland America Line afmeren.

Vandaag was het weer eens de beurt aan de ms Rijndam. Het 219 meter lange schip is het derde schip met deze naam in de HAL historie. Zij is het zusterschip van de ms Statendam. De ms Rijndam is in 2010 verbouwd in het nieuwe Signature off Excellence programma.

Terwijl ik vandaag een fotootje nam van het schip,vond ik het verdacht veel lijken op een schip dat ik twee weken geleden fotografeerde, toen ik over de Erasmusbrug naar het Dunya festival fietste. Thuisgekomen zocht ik het oude kiekje op en ja hoor,  ms Rijndam! Daar loop ik toch een klein beetje warm van.

Over twee weken ligt de Rijndam er weer, maar dan is het druk aan Wilhelminapier, want dan doet ook het vlaggenschip van de HAL, de ms Rotterdam haar thuishaven aan. Liefhebbers kunnen hieronder de cruise agenda bekijken wat de Rotterdam en Rijndam zijn niet de enige twee zeereuzen die Rotterdam aandoen dit jaar.

 

 

Written by thehotstepper

juni 12, 2011 bij 6:22 pm

Geef een reactie

