Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Kaartjes voor Prince op NSJ

leave a comment »

His Royal Badness, Prince, komt weer naar Nederland. Hij zal de laatste drie avonden van het North Sea Jazz festival in AHOY afsluiten. Als zo’n grootheid in je achtertuin komt spelen, dan kun je niet anders dan hiervan warm lopen natuurlijk.

Het is inmiddels kwart over elf en ik ben al ruim vijf kwartier bezig met bovenstaande wachtrij tot gevolg. Het is  om warm van te lopen. Ik ben de tel kwijt geraakt als het gaat om het aantal Internal Server Errors op de site van Ticketmaster. Via Facebook laten veel van mijn vrienden weten dat ze deze ervaring met mij delen. Uiteraard houd ik hen ook op de hoogte.

Gedeelde smart is halve smart, maar ik juich pas als ik mijn betaling heb afgerond en de kaartjes binnen heb.

Om 12.23, tweeëneenhalf uur na aanvang van de kaartverkoop wordt de hervat. Volgens een bericht op de site van NSJ. Ik merk weinig tot geen verbetering en het is dat ik toch achter mijn computer zit omdat ik aan het werk ben, want ik ben inmiddels zo warm gelopen dat ik waarschijnlijk anders de moed al zou hebben opgegeven.

Inmiddels is het twee uur en ik begin me af te vragen hoeveel verschillende schermen er zijn om mijn geduld, waar ik overigens keurig voor wordt bedankt door Ticketservice, op de proef te stellen?

Ze hebben wel lef om na vier uur proberen te melden:  ‘Probeer het over een paar minuten alstublieft opnieuw’. Ik vraag me af of ik met al die openstaande tabbladen die verbinding proberen te maken mijn eigen wachtrij ben? Maar dan ineens ben ik erdoor!

U kunt zich wel voorstellen dat ik het even warm krijg… Zou het gaan lukken?

Stap één heb ik afgerond. Fluitend wil ik betalen. Eerst nog even inloggen…

Oeps, weer eens mijn wachtwoord vergeten… Toch nog even zweten, maar mijn kansen lijken nu gekeerd en vrouwe Fortuna kijk over mijn schouder mee, want een wachtwoord blijkt snel gemaild, zelfs door Ticketmaster en ik mag door naar stap 2.

Pom-tie-pom, bezorgwijze kiezen, check. Betaalwijze kiezen, check. Bevestigen, klik. Ik wrijf mijn handen warm en zucht, ik ben klaar!

Stelletje (wat er uit mijn mond rolde is niet geschikt voor publicatie)… Waar is het nummer van de Rechtsbijstand. Ik zit hier half dood te gaan. Ik ga ze aanklagen! Dit kan je toch niet menen? Ik was zo dichtbij en nu dit weer.

Gauw naar mijn andere optie, het tabblad met mijn vergevorderde wachtrij balkje.

Kijk dat ziet er gezond uit! Het gaat heus wel lukken vandaag! (wordt vervolgd)

Ik ken verdorie mensen die de marathon sneller lopen… Sterker nog, ik denk dat ik de marathon sneller kan lopen. Vanwege het risico op internal errors ga ik de proef echter niet op de som nemen.

Hoewel ik lopend naar Ahoy kan, bestel ik uit pure ballorigheid een parkeerkaar voor het North Sea Jazz Festival. Het ziet er nog naar uit dat het gaat lukken ook… dit is toch de bloody limit! Gelukkig, ik ben vandaag voor het eerst blij met de melding Interne Server Fout.

Inmiddels is het even na drie uur en ik besluit een laatste poging te wagen.

Om half vier word ik uit mijn lijden verlost.

Ik ga een rondje rijden in mijn kleine rode Corvette met mijn frambooskleurige pet. En als ik duiven zie… dan zal ik ze een reden geven om te huilen! Ik ben bang dat dit de gevreesde Millenniumbug is. Prince is toch van 1999?

Written by thehotstepper

mei 13, 2011 bij 10:19 am

Geef een reactie

