Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rondje Europa

with one comment

Er komt een dag, dan begin ik met lopen van het Pieterpad. Ik start in Pieterburen en zak stap voor stap af naar het zuiden van Nederland, waar ik na 492 kilometer, bij de Sint-Pietersberg in Limburg aankom.

Toevallig weet ik dat het pad daar aansluit op een Europese Lange AfstandsWandeling (LAW), die me via België en Frankrijk uiteindelijk naar Santiago de Compostella in Spanje zal voeren.

Daar pak ik dan de boot naar het zuiden van Engeland, waar ik van Land’s End in Cornwall naar het noordelijkste puntje in Schotland, John O’Groats, wandel.

Mocht ik nog zin hebben, en daarvan ga ik wel uit, dan pak ik de boot naar Noorwegen en loop langs de Poolcirkel naar Zweden. Ik  laat mij afzakken langs de grote meren en verder, tot Göteborg en Malmö. Hier ligt een brug naar Denemarken.

Eenmaal daar sta ik, als ik een beetje doorstap, zo weer in Pieterburen.  Lekker zo’n rondje Europa!

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] dit jaar schreef ik Rondje Europa. Gewoon voor de lol. Het idee, hoe gek misschien ook, sprak me wel aan. Vandaag las ik in De Pers […]


Geef een reactie

