Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

You Run, We Banana tijdens de Marathon van Rotterdam

with one comment

YRWB – Overmorgen is het zo ver. De Marathon van Rotterdam. Ik loop er nu al warm van. Niet dat ik hem zelf ga lopen, want ik ben bang dat ik dan te warm en dus vast loop. Stuk lopen kan ook. Toch leef ik ieder jaar mee met mijn maatje, Ronald, die we dit weekend weer Marathonald gaan noemen. Hij heeft geen moeite met bijnamen gelukkig, want de rest van het jaar noemen we hem Rotownald, naar het populaire muziekcafé op de Nieuwe Binnenweg. Driemaal raden waar hij te vinden is, zo’n vijf minuten nadat hij op de Coolsingel over de finish is. Volgens mij rent hij in één keer door naar de bar.

Waar ik ook warm van loop is de actie die we elk jaar organiseren om de hardlopers aan te moedigen. Marathonald voorop, maar ook al die andere duizenden lopers. We hebben een groepje opgericht, de maXimizers. Ons doel is om iedereen die het moeilijk heeft (wie heeft dat niet als je ruim 42 km moet rennen, zou je denken?) te supporten. Daartoe moedigen we tot het bittere eind iedereen aan en delen kilo’s bananen uit. Terwijl ik dit schrijf worden door vrijwilligers 10 dozen gesponsorde bananen opgehaald en zelf heb ik zojuist ook een doosje gekocht bij de lokale groenteboer in de Oranjeboomstraat. Een beetje maXimizer steunt waar hij kan, dus ook aan de lokale economie en de kleine middenstander wordt gedacht.

Zondag staan we met ruim 40 vrijwilligers die elke minimaal 5kg bananen meenemen op de Vondelweg in Rotterdam. De renners komen hier twee keer voorbij en hebben dan respectievelijk 30 en 40 km gelopen. Het is een punt waar de lopers het zwaar hebben en daarom staan wij er om hen te supporten en met de suikers en de koolhydraten in de bananen een boost te geven. We klappen, we juichen voor de helden die het aandurven om 42 kilometer en 195 meter zo snel mogelijk af te leggen. YOU RUN, WE BANANA!

Aan iedereen die net als ik warm loopt voor dit idee: Wees welkom en vergeet je bananen niet!

Written by thehotstepper

april 8, 2011 bij 11:02 am

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] op WordPress en tot mijn grote vreugde waren er verschillende views op mijn You Run, we Banana post van vorig jaar. Rotterdam begint warm te lopen voor de Marathon! En zo hoort het. Daarom hierbij nog […]


Geef een reactie

