Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

RSA SecurID Token

with 3 comments

Bij mij op kantoor geven ze bovenstaande tokens uit, zodat je via internet bij je bestanden op het bedrijfsnetwerk kan. Hartstikke handig, want je kan bijvoorbeeld ook overal je mail checken. Je logt in via Citrix met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Je moet alleen ook de code invullen die elke zoveel minuten door het apparaatje wordt gegenereerd. Dan ben je er nog niet, want het nummer van de token, moet vooraf worden gegaan van een vijfcijferige persoonlijke pincode.

Helaas heeft een token een einddatum en vandaag bleek de mijne verlopen. Inmiddels had ik per post al een nieuwe gekregen van een proactieve servicedesk medewerker. Goeie service, ware het niet dat mijn persoonlijke identificatie nummer minder persoonlijk is dan ik dacht… Bij het nieuwe machientje hoort kennelijk een nieuwe pin en die was nog niet verstrekt. Goed van vertrouwen belde ik met de servicedesk en legde een dame aan de andere kant van de lijn uit dat ik niet kan inloggen, niet bij mijn mail kan en dus minder goed kan werken. Ze ging het voor mij regelen.

Vier uur later belde ik maar weer eens om te vragen wanneer ik zou worden teruggebeld. U raadt het vast al, de pincode was mij via de mail verstrekt! Een heerlijke kip-en-ei situatie, waar ik toch even door warm liep….

Written by thehotstepper

maart 31, 2011 bij 1:41 pm

Geplaatst in Uncategorized

Tagged with , , , , ,

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha. Heel herkenbaar. Helaas vergeet ik steeds hoe zo’n apparaatje heet, maar daar heeft mijn werk mij bij geholpen. http://cornutus.wordpress.com/2011/12/09/geef-een-teken/

    cornutus

    december 13, 2011 at 8:43 pm

  2. 😉

    cornutus

    december 14, 2011 at 8:50 am


Geef een reactie

