Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Duvel Tripel Hop

leave a comment »

In 2007 brouwden ze in Moortgat een Duvel Tripel Hop. Het ging om een eenmalig brouwsel, dat echter zo goed in de smaak viel, dat men er in 2010 nog steeds om kwam. Door een weddenschap is het bier weer op de markt in een beperkte oplage van 60.000 flessen. Op de Facebook kun je lezen hoe dit in zijn werk ging:

http://www.facebook.com/Duvel.beer?v=info&ref=ts#!/group.php?gid=103410186357888&v=wall

Als bierliefhebber in het algemeen en Duvelliefhebber in het bijzonder, mag het niet verbazen dat ik direct ben warmgelopen voor deze actie. Ik ben dan ook erg in mijn nopjes dat ik een flesje (75cl) heb weten te bemachtigen. Nog warmer liep ik echter toen ik las dat het bier op 18 mei 2010, de 30ste verjaardag van mevrouw Stepper is gebrouwen. Dit kan geen toeval zijn. Deze Duvel is voor mij gemaakt!

De Tripel hop is extra bitter omdat er naast de voor Duvel zo kenmerkende soorten hop Saaz-Saaz en Styrian Golding ook de Amerikaanse  Amarillo aan is toegevoegd. Bovendien heeft men gebruik gemaakt van de drooghop techniek, waardoor een prachtige hopbittere smaak is verkregen. Het brouwsel is met een  alcoholpercentage van 9,5 procent een ietsje zwaarder dan de ‘gewone’ Duvel; toch is het bier fris en goed doordrinkbaar.

 

Written by thehotstepper

december 23, 2010 bij 8:42 pm

Geef een reactie

