Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Wijnproeven

with one comment

Vanavond is het zo ver. We gaan serieus wijn proeven. Wijnhandel de Gouden Ton heeft ons voorzien van een door hen samengestelde doos van zes wijn. Drie wit en drie rood. Drie Fransen, twee Italianen en een Oostenrijker. Ik kan haast niet wachten. De witte wijnen liggen keurig naast elkaar in de koelkast. De flessen met rood, liggen onder de trap in het wijnrek. We hebben lekkere hapjes klaar staan en onze vrienden nemen ook nog een en ander aan versnaperingen mee.

Wie mij inmiddels kent weet dat ik op hete kolen zit. Dat is een exponent van ergens voor warmlopen inmiddels. Ik moet nog even geduld hebben en omdat ik bijna niet kan wachten schrijf ik deze blog. Het onderwerp doet me watertanden en alleen de gedachte aan de gezelligheid die deze avond met zich gaat meebrengen geeft me vlinders in mijn buik.

Lekker te eten en te genieten van een goed glas wijn met oude vrienden dat is ontegenzeggelijk een prachtige drie-eenheid. We ga een mooie avond tegemoet, proost!

———————-

Wit:

Montravel Blanc Sec, Domaine du Gouyat, Vignobles Dubard, Bergerac, Frankrijk (Sauvignon Blanc 50%, Sémillon 50%)

Trebbiano d’Abruzzo, Caldora, Abruzzo, Italië (Trebbiano aangevuld met Malvasia)

Dolomites ‘Beta Delta’ , Alois Lageder, Alto Adige (Chardonnay en Pinot Grigio)

Rood:

RED, Gernot Heinrich, Neusiedlersee, Oostenrijk (Zweigelt, St.Laurent, Blaufränkisch) BIO

Les Grands Arbres Merlot Badet Clément & Cie, Vin de Pays d’Oc, Frankrijk (Merlot) BIO

Château Rocher-Corbin, Montagne Saint-Émillion AOC, Bordeaux, Frankrijk (Merlot 80-85%, Cabernet Sauvignon +/- 10%, Cabernet Franc (+/- 5-10%)

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Had laatst ook wijn geproefd in Huissen hier gingen we eerst door een wijngaard en daar aansluitend op hadden we een kookworkshop bij het Pannehuis in Huissen

    Kijk maar eens op de website van het Pannehuis voor dit arrangement.

    http://www.pannehuis.nl/Kookworkshops/Wijnproeverij-en-kookworkshop_1_37.html

    kan het iedereen aanraden.

    Ludo Schraven

    oktober 6, 2010 at 11:17 am


Geef een reactie

