Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Verrassing bij Borgo d’Aneto

leave a comment »

Gisteren hebben we gegeten op het terras van Borgo d’Aneto op de mooiste punt van Rotterdam, die van Feijenoord. Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om te gaan eten. We wilden alleen wat drinken en misschien wat snacken… Maar zoals die dingen gaan; van het één kwam het ander en voordat we het wisten zaten we toch het menu te bestuderen.

En dan ben je vrij snel verkocht! Want hoewel het menu vrij beperkt is, loop je er altijd tegen lekkere gerechten aan. Een belangrijke  plus is dat het menu dagelijks verschilt, dus de verrassingsfactor speelt hierbij een grote rol. Gelukkig loop ik warm van verrassingen!

En bij deze verrassing bleef het niet.  Zo kwamen we onze overburen tegen. Zij hadden bedacht om een hapje te eten op het prachtige terras aan de kade, maar helaas… er leek geen plaats te zijn voor hen. Daarom hebben we hen spontaan uitgenodigd bij ons aan tafel. We hebben een uiterst gezellige avond met hen beleefd en ze nog beter leren kennen ook!

In dat opzicht kijk ik nu al uit naar 19 september 2010, want dan zal een buurttafel  worden georganiseerd. Eén van de participanten hierbij is weer Borgo d’Aneto en ik loop hier warm van! Het idee is dat de straat wordt afgezet en dat een hele lange tafel wordt neergezet waar zo’n 200 buurtgenoten elkaar kunnen treffen voor een hapje en een drankje. Details hierover moet ik nog vernemen, maar zodra ik die ken, zal ik ze hier zeker delen, want voor zo’n initiatief loop ik warm!

Written by thehotstepper

juli 20, 2010 bij 10:37 am

Geef een reactie

