Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rotterdam after six

leave a comment »

Sinds eind vorige maand zijn de winkels in het centrum van Rotterdam langer open. Fijn nog even na het werk een cadeautje kopen, een leuke jurk of een paar schoenen? Het is nu, ook na 18.00 uur, mogelijk.

Bovenstaande berichtje stond te lezen op de site van het Rotterdamse UITburo. Kijk, daar loop ik dus warm van! Als werkende man met een baan in een andere stad is het vaak niet eenvoudig om even tussendoor een boodschap te doen. Wij mannen weten natuurlijk precies wat we willen hebben, maar dan helpt het wel als je ook de weg en de winkels kent. In Rotterdam is dat natuurlijk zo, maar in Utrecht, waar ik werk, loop ik me natuurlijk een slag in de rondte te zoeken.

En geen gezeik over dat het zielig is voor de verkopers, want het brengt natuurlijk wel brood op de plank! En niet alleen voor hen, want ook macro economisch biedt dit voordelen. Zo hoef ik niet meer vroeger van mijn werk weg, drink ik ongetwijfeld onderweg nog ergens een biertje, kom ik net een bekende tegen als ik naar huis wil en nemen we er nog één en ga zo maar door. Daarom zeg ik ‘chapeau!’, hoedje af voor dit initiatief.

Nu de musea nog….

Written by thehotstepper

juli 9, 2010 bij 11:27 am

Geplaatst in rotterdam, winkelen

Tagged with , , ,

Geef een reactie

