Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rare dag zo in m’n uppie

leave a comment »

Vandaag is een hele rare dag! De lucht is strak blauw, de luchtvochtigheid is laag en de zon doet me geloven dat het zomer is in plaats van net lente… Terwijl ik met een salade met reuzengarnalen, een stukje foccacia met wilde zalm, blokjes Emmenthaler  en een goed glas Chardonnay zit te genieten op de drempel van mijn deur, realiseer ik me echter dat er meer is in het leven.

Niet alles is materieel, niet alles kan je aanraken. Ik laat de zon mijn gezicht strelen en zucht… Want ik zit alleen in mijn deuropening. Mijn meissie is wel in mijn gedachten maar niet bij mij. Ondanks de blauwe lucht, waar geen wolkje aan te ontdekken is, zit zij vast op het eiland Engeland. Vandaag is ze met de trein van Aberdeen, waarvandaan ze afgelopen vrijdag al zou vertrekken met Holland’s Glorie, de KLM, naar Londen vertrokken om te zien of er een trein of een boot deze kant op wil vertrekken…

Wat wil het geval? In IJsland is een vulkaan onrustig geworden en terwijl ik zit te genieten onder een maagdelijke hemel, schijnt er op grote hoogte een aswolk ter grootte van West-Europa te zweven waar vliegtuigen niet zo goed tegen kunnen… Daar zit je dan met je goeie gedrag. En ik had het huis nog wel zo netjes gestofzuigd… Bloemen gehaald… Nou maar hopen dat ze snel een manier vindt om weer thuis te komen!

Written by thehotstepper

april 18, 2010 bij 6:47 pm

Geef een reactie

