Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Regen

leave a comment »

Soms loop ik warm van regen. Hoe harder hoe beter. Natuurlijk geldt dit vooral als ik, warm, binnen, op mijn zolderkamer naar het tikken van de regendruppels op het dak luister. Maar eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, kan ik ook heel erg van de regen genieten als ik op de fiets zit. Het gaat dan om zo’n moment dat je er niets meer aan kan doen. Schuilen heeft geen zin meer. Ik ben al te lang doorgefietst en droog worden zal ik niet meer zolang ik onderweg ben. Dat word ik pas weer thuis bij de kachel.

Heel soms heb ik extra lol om een goede regenbui. Dan bereid ik me voor als ik donkere wolken zie samenpakken en de wind voel aantrekken. Ik stap af van mijn fiets, het liefst onder een viaduct voor valse veiligheid, want ik weet dat ik zo toch middenin de bui zal zitten, en trek mijn regenpak aan. Dat ik het binnenstebuiten aan heb ziet niemand, maar terwijl ik door de regen gegeseld op mijn fiets zit, moet ik glimlachen. De buitenkant van mijn regenpak blijft immers droog: ik voel me onaantastbaar!

Written by thehotstepper

februari 27, 2010 bij 9:09 am

Geplaatst in verhaal

Tagged with , ,

Geef een reactie

